11.01.2017
Психолого – педагогічний семінар для вчителів
Позитивний
імідж вчителя
як основа
успішної професійної діяльності
Заняття
з елементами тренінгу
Мета заняття: більше дізнатись про членів вчительського колективу; створити позитивний настрій,
узгодити правила ефективної роботи; сформувати бачення важливих елементів
позитивного іміджу вчителя; навчитися аналізувати вимоги до іміджу педагога та
його позитивні сторони, визначати індивідуальні якості для формування
позитивного іміджу, підвищити самооцінку.
23.10.2016
Навчально-методичний семінар"Інтерактивні технології навчання"
Тема:
Інтерактивні технології навчання та виховання
Мета:
-
сприяти
активізації творчого потенціалу учасників заходу;
-
сприяти
актуалізації проблеми підвищення ефективності сучасного
уроку;
-
поглибити
знання педагогів школи щодо основних понять інтерактивного навчання;
-
знаходити шляхи підвищення ефективності кожного уроку завдяки
впровадженню інтерактивних технологій навчання;
-
розвивати
рефлексивну культуру, культуру мислення.
Завдання:
-
відпрацьовувати
професійні навички учасників гри;
-
виявити
рівень володіння навичками застосування інтерактивних методів навчання;
-
підвищити
рівень комунікативних навичок, особистісних якостей учасників.
Очікувані результати:
-
поглиблення
знань педагогів школи щодо основних
понять інтерактивного навчання;
-
підвищення
рівня комунікативних навичок;
-
відпрацювання
професійних навичок учасників гри.
Функції учасників:
-
заступник
директора з НВР – керує заняттям;
-
лідери
– отримують початкову інформацію, організовують роботу на виконання запропонованого завдання;
-
гравці
– беруть активну участь у процесі виконання завдань, підтримують
лідерів під час захисту.
-
бути
позитивними;
-
бути
активними;
-
бути
толерантними.
Те, що я чую, я
забуваю.
те, що я бачу, я
пам'ятаю. Те, що я
роблю, я розумію.
Конфуцій
Хід гри:
Шановні колеги! Рада вас вітати на на нашому семінарі «Інтерактивні технології навчання».
Тема вибрана не випадково. Нові запити суспільства ХХІ
сторіччя висунули відповідні вимоги до підготовки майбутніх компетентних
фахівців, що і зумовило потребу в пошуку і впровадженні нових сучасних інтерактивних
технологій навчання. Хотілося б, щоб на цьому заході у всіх був гарний настрій, бажання проявити власну
творчість і бажання розвиватися, сприймати нову інформацію, знаходити шляхи
підвищення ефективності кожного уроку завдяки впровадженню інтерактивних технологій навчання.
(Повідомляються мета, завдання, очікувані результати роботи. Слайди 1-4).
Вправа 1. (Слайд
5)
Метод «Мозковий штурм» (Організовується
за такими етапами:
1. Всі учасники “штурму” пропонують ідеї щодо розв’язання висунутої проблеми (ідеї
можуть бути будь-якими, навіть фантастичними).
2. Учень або учениця записує на дошці всі
ідеї, що пропонуються.
3. Коли група вважає кількість поданих
ідей достатньою, їх подання припиняється.
4. Після того, як майже всі ідеї зібрані,
вони групуються, аналізуються, розвиваються групою.
Вправа дозволяє вільно висловлювати свої думки, сприяє
виробленню вміння приймати декілька рішень конкретної проблеми)
- Давайте визначимо, що означає поняття
«педагогічна технологія». Які асоціації з'являються у вас, коли ви чуєте це
словосполучення? Говоріть усе, що спадає на думку.
(Ведучий записує на дошці все, що говорять учасники гри,
нічого не коментуючи і не виправляючи. Можливі записи: метод, прийом, знання
про майстерність, ремесло та ін. Після того, як усі бажаючі висловилися,
ведучий підбиває підсумок.)
(Слайд 6) Існує близько 300 визначень цього поняття.
Технологія – з грецької tehne –
«мистецтво», «ремесло», logos – «вчення», «наука».
Педагогічна
технологія - сукупність
психолого-педагогічних прийомів, методів навчання, виховних засобів (Т.Б. Лихачов).
Педагогічна
технологія – продумана в усіх
деталях модель спільної педагогічної діяльності з проектування, організації та
проведення навчального процесу з обов'язковим забезпеченням комфортних умов для
учнів і вчителів(В.М.Монахов).
Вправа 2. (Слайд 7)
Метод «ПРЕС»(є
ефективним при обговоренні дискусійних питань; при проведенні вправ, в яких
необхідно зайняти й чітко аргументувати визначену позицію)
-
Як ви думаєте, чи є різниця між поняттями «метод» і
«прийом»?
Щоб бути
переконливими, прошу вас висловлюватися за такою схемою:
-
Я
думаю, що …
-
Тому,
що…
-
Наприклад,…
-
Отже,…
(Учасники висловлюють свої думки, після цього підбиваємо підсумок)
Метод (з
грецької – «шлях до чогось »)- спосіб організації навчально-пізнавальної
діяльності учнів. По-іншому, це спосіб навчальної роботи вчителя та організації
навчально-пізнавальної діяльності учнів щодо вирішення різноманітних дидактичних
завдань, спрямованих на оволодіння матеріалом, що вивчається.
Прийом –
складова частина методу, яка спрямовує учнів на розв'язання часткових
дидактичних завдань.
Вправа 3. (Слайд 8)
Робота в малих групах
-
Учасники об'єднуються в групи по 4 особи, займають місця
за окремими столами. Нагадуються правила роботи в малих групах (слайд 9), їм
дається розподіл ролей у групі (слайд 9, додаток 1), завдання для групи (слайд 10, додаток 2), ватмани з малюнками
(додаток 3) і маркери. Протягом 5-7
хвилин групи виконують завдання.
Іншим учасникам семінару пропонується намалювати будинок,
дерево, людину(методика Дж. Бука). Після завершення роботи доповідачі від
кожної групи презентують результати (можливі відповіді – див. додаток 4).
Висновок: (слайд 14,15) інтерактивна модель
навчання є найбільш ефективною. Адже, за словами Конфуція: «Те, що я чую, я
забуваю, те, що я бачу і чую, я трохи пам'ятаю, те, що я роблю, я розумію».
4. Практичне застосування інтерактивних методів навчання:
Методи, які пропонуємо для
опрацювання
- метод «Акваріум» (слайд 16);
- метод «Ажурна пилка» (слайд 17);
- вправа-енергізатор (слайд 18);
- метод «Карусель» (слайд 19);
- метод «Займи позицію» (слайд 20;
-
вправа-релаксація (окрема
презентація).
5. Рефлексія
Сьогодні ми ще раз повторили значення понять «педагогічна
технологія», «метод», «прийом»; пригадали, які є інтерактивні методи навчання,
спробувати деякі з них застосувати у своїй практичній діяльності.
Метод
«Мікрофон» (слайд 21)
А зараз закінчіть речення:
«Сьогоднішня зустріч допомогла
мені…»
(Слайд 22) Дякую
за співпрацю. Безперечно, всі ми хочемо бути хорошими вчителями, тож
пам'ятаймо, що:
-
Хороший
учитель не підштовхує учнів у спину
-
Хороший
учитель іде поруч з учнем, він дозволяє досліджувати, винаходити, створювати,
ставити запитання, пояснювати свої вчинки
-
Хороший
учитель каже: «Подивись», «Подумай», «Спробуй», «А що вийде, якщо ми зробимо
навпаки ?»
-
Хороший
учитель знає, що успіх будь якої справи залежить від того, як її почати
Хороший учитель робить навчання захопливою пригодою, а не
суворою муштрою . На цьому заняття завершено. До нових
зустрічей!
Карусель
Цей варіант кооперативного навчання найбільш ефективний для
одночасного включення всіх учасників в активну роботу з партнерами зі спілкування для обговорення
дискусійних питань. Ця технологія застосовується:
для обговорення
будь-якої гострої проблеми з діаметрально протилежних позицій;
для збирання інформації з якої-небудь теми;
для інтенсивної
перевірки обсягу й глибини наявних знань (наприклад, термінів);
для розвитку
вмінь аргументувати власну позицію.
Як
організувати роботу
1.
Розставте
стільці для учнів у два кола.
2.
Учні, що сидять
у внутрішньому колі, розташовані спиною до центру, а в зовнішньому — обличчям.
Таким чином, кожен сидить навпроти іншого.
3.
Внутрішнє коло
нерухоме, а зовнішнє — рухливе: за сигналом ведучого всі його учасники
пересуваються на один стілець вправо і опиняються перед новим партнером. Мета —
пройти усе коло, виконуючи поставлене завдання.
У першому варіанті організації такої
діяльності учасники внутрішнього кола є прихильниками однієї точки зору, а
зовнішнього — протилежної. Спочатку йде обмін точками зору у перших парах,
подаються необхідні відомості (аргументи, оригінальний поворот проблеми тощо).
Учні фіксують у себе в записничках усе, що подає протилежна сторона. За
сигналом ведучого відбувається зміна партнерів, дискусія продовжується, однак
учні намагаються підібрати нові контраргументи. До кінця кола учні, як правило,
уже відточують свою систему аргументів, а також здобувають досвід спілкування з
різними партнерами.
Удругому варіанті використання «Каруселі» кожен учень який сидить у зовнішньому колі, має
листок із конкретним питанням (темою) і під час переміщення збирає максимум
інформації, аспектів, поглядів із зазначеної проблеми. Наприкінці відбувається
заслуховування окремих відповідей, обговорень, того, які питання виявилися особливо
складними, продуктивними чи, навпаки, швидко вичерпалися і чому, як працювали
партнери тощо. У цьому випадку застосування методу досягається узагальненням
наявних в учнів знань, активізацією їх перетворенням у загально групове
надбання.
У третьому варіанті застосування «Каруселі» учні заздалегідь готують
запитання або поняття й записують його на маленьких аркушах, а на звороті
пишуть своє ім'я. Під час роботи партнери ставлять один одному запитання, і у
разі правильної відповіді учень одержує від автора запитання цю картку.
Наприкінці вправи підраховують кількість зароблених карток визначається
переможець.
Немає коментарів:
Дописати коментар